top of page
![](https://static.wixstatic.com/media/659d51_57d1b7d894a7489cbc61669e97ff2a52~mv2.jpg/v1/fill/w_1160,h_144,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/659d51_57d1b7d894a7489cbc61669e97ff2a52~mv2.jpg)
![English](https://static.wixstatic.com/media/659d51_b0f773fd4abc4fd393092a52df808736~mv2.gif)
12
![polski](https://static.wixstatic.com/media/659d51_1f1598ba66634959a493c311c1c62d0f~mv2.gif)
![English](https://static.wixstatic.com/media/659d51_b0f773fd4abc4fd393092a52df808736~mv2.gif)
![polski](https://static.wixstatic.com/media/659d51_1f1598ba66634959a493c311c1c62d0f~mv2.gif)
w obiektowości – specyfikacja czynności zmieniającej stan modelu lub obiektu, najczęściej poprzez zmianę wartości atrybutów (patrz: wartość atrybutu), i mająca znaczący czas trwania.
W takim sensie, określonym przez specyfikację języka UML, akcja jest abstrakcyjnym (patrz: abstrakcyjny) odpowiednikiem procedury obliczeniowej. Wykonanie akcji jest inicjowane komunikatem (patrz: komunikat) wysłanym do obiektu, w którym akcja zostanie zrealizowana. W języku UML akcje są specyfikowane w diagramach stanów (patrz: diagram stanów).
W takim sensie, określonym przez specyfikację języka UML, akcja jest abstrakcyjnym (patrz: abstrakcyjny) odpowiednikiem procedury obliczeniowej. Wykonanie akcji jest inicjowane komunikatem (patrz: komunikat) wysłanym do obiektu, w którym akcja zostanie zrealizowana. W języku UML akcje są specyfikowane w diagramach stanów (patrz: diagram stanów).
bottom of page