top of page
![](https://static.wixstatic.com/media/659d51_57d1b7d894a7489cbc61669e97ff2a52~mv2.jpg/v1/fill/w_1160,h_144,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/659d51_57d1b7d894a7489cbc61669e97ff2a52~mv2.jpg)
![English](https://static.wixstatic.com/media/659d51_b0f773fd4abc4fd393092a52df808736~mv2.gif)
321
![polski](https://static.wixstatic.com/media/659d51_1f1598ba66634959a493c311c1c62d0f~mv2.gif)
![English](https://static.wixstatic.com/media/659d51_b0f773fd4abc4fd393092a52df808736~mv2.gif)
![polski](https://static.wixstatic.com/media/659d51_1f1598ba66634959a493c311c1c62d0f~mv2.gif)
interpolacja wartości funkcji dwóch zmiennych przez interpolację liniową względem każdej z tych zmiennych oddzielnie.
Interpolacja biliniowa stosowana jest często do przepróbkowania (patrz: przepróbkowanie) oraz obliczania wysokości w numerycznym modelu rzeźby terenu (patrz: numeryczny model rzeźby terenu) o postaci gridu.
Interpolacja biliniowa stosowana jest często do przepróbkowania (patrz: przepróbkowanie) oraz obliczania wysokości w numerycznym modelu rzeźby terenu (patrz: numeryczny model rzeźby terenu) o postaci gridu.
Przykład interpolacji biliniowej wysokości Z w kwadracie A, B, C, D. Wysokość w punkcie P jest ogólną średnią arytmetyczną wysokości w wierzchołkach kwadratu przy wagach, które są polami pokazanych na rysunku prostokątów
![](https://static.wixstatic.com/media/659d51_10cf046ca68a43a2b9ad606d1d1f2927~mv2.jpg/v1/fill/w_505,h_504,al_c,q_80,enc_auto/659d51_10cf046ca68a43a2b9ad606d1d1f2927~mv2.jpg)
bottom of page