top of page
![](https://static.wixstatic.com/media/659d51_57d1b7d894a7489cbc61669e97ff2a52~mv2.jpg/v1/fill/w_1160,h_144,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/659d51_57d1b7d894a7489cbc61669e97ff2a52~mv2.jpg)
![English](https://static.wixstatic.com/media/659d51_b0f773fd4abc4fd393092a52df808736~mv2.gif)
531
![polski](https://static.wixstatic.com/media/659d51_1f1598ba66634959a493c311c1c62d0f~mv2.gif)
![English](https://static.wixstatic.com/media/659d51_b0f773fd4abc4fd393092a52df808736~mv2.gif)
![polski](https://static.wixstatic.com/media/659d51_1f1598ba66634959a493c311c1c62d0f~mv2.gif)
metoda przedstawienia na płaszczyźnie części lub całości powierzchni kuli lub elipsoidy obrotowej jako geodezyjnych modeli Ziemi.
Ponieważ nie jest możliwe jednoczesne zachowanie bez zniekształceń odległości, kątów i pól powierzchni, stosuje się, zależnie od przeznaczenia, odwzorowania o różnych wielkościach i różnym rozkładzie zniekształceń.
Odwzorowania powstają przez rzutowanie na płaszczyznę, powierzchnię walca lub stożka; mogą też być określane w sposób nie mający prostej interpretacji geometrycznej.
Ponieważ nie jest możliwe jednoczesne zachowanie bez zniekształceń odległości, kątów i pól powierzchni, stosuje się, zależnie od przeznaczenia, odwzorowania o różnych wielkościach i różnym rozkładzie zniekształceń.
Odwzorowania powstają przez rzutowanie na płaszczyznę, powierzchnię walca lub stożka; mogą też być określane w sposób nie mający prostej interpretacji geometrycznej.
bottom of page